Rošty pre vysoké zaťaženie
Ťažké rošty sa používajú na prekrytie technologických kanálov a plošín, kde sa predpokladá pohyb vozidiel a ťažkých kolesových mechanizmov.
Vyrábajú sa v prevedení:

odporovo zvárané SP
vyrábame od rozmeru nosnej pásky 30×5, 40×5 do 80x5mm
vyrábame od rozmeru nosnej pásky 30×5, 40×5 do 80x5mm

lisované P
vyrábame od rozmeru nosnej pásky 30×5, 40×5 do 110×5 mm.
vyrábame od rozmeru nosnej pásky 30×5, 40×5 do 110×5 mm.

Príklad ukotvenia roštu s navarenou plechovou platničkou:
Na rošt sa navarí zo spodu pásky plechová platnička o rozmere 30×30 mm
s kruhovým výrezom o priemere 9mm pre ukotvenie roštu do betónového
základu pomocou chemickej kotvy alebo závitovej skrutky.
Dimenzovanie roštov pre vysoké zaťaženie predpisuje norma DIN 1055 / 1072.
Hlavným parametrom pri navrhovaní týchto roštov sú :
– kolesový tlak vozidla viď DIN 1072
– svetlosť podpôr oceľ. konštrukcie viď tabuľka
Hlavným parametrom pri navrhovaní týchto roštov sú :
– kolesový tlak vozidla viď DIN 1072
– svetlosť podpôr oceľ. konštrukcie viď tabuľka

Pri navrhovaní roštov pre vysoké zaťaženie je potrebné uvažovať aj s dynamickým zaťažením roštov.
To vzniká hlavne v prípadoch ak jazdná dráha vozidla obsahuje úseky, ktoré sú namáhané účinkom brzdnej sily.
Vtedy sa kolesové tlaky vozidiel násobia koeficientom 1,4.
To vzniká hlavne v prípadoch ak jazdná dráha vozidla obsahuje úseky, ktoré sú namáhané účinkom brzdnej sily.
Vtedy sa kolesové tlaky vozidiel násobia koeficientom 1,4.
